Dječja i preventivna dentalna medicina 3

Izvođenje kolegija se temelji na kliničkim vježbama i seminarima na kojima studenti primjenjuju stečena znanja i razvijaju svoje kliničke vještine. S obzirom na stupanj usvojenog znanja samostalno obavljaju liječenje patoloških promjena usne šupljine kod djeteta. Studenti će kroz klinički rad obrađivati složenije slučajeve od prvog pregleda, dijagnostike, plana liječenja pa sve do završnog liječenja. Studenti moraju praktično ovladati metodama za prevenciju karijesa, dijagnostičkim postupcima, liječenjem mliječnih i mladih trajnih zuba , liječenjem zuba u osoba sa poteškoćama u razvoju, metodama liječenja najučestalijih tipova dentofacijalnih ozljeda te pravovremenim prepoznavanjem ortodontskih anomalija. Seminarskim radom student prikazuje klinički slučaj koji je sam napravio. Predavanja imaju svrhu repetitorija ukupnog gradiva Dječje i preventivne dentalne medicine.

  • Rast i razvoj u dječjoj dobi, evaluacija kliničkog statusa, klinički nalaz zubala i orofacijalnih
  • struktura (stupanj razvoj zuba i čeljusti)
  • Specifičnosti ponašanja djeteta i tehnike za kontrolu ponašanja
  • Kontrola boli u dječjoj dentalnoj medicini
  • Prevencija karijesa i drugih oralnih bolesti u dentalnoj medicini dječje dobi
  • Kliničke metode u dijagnostici karijesa
  • Individualizacija rizika za nastanak karijesa 
  • Klinička dijagnoza i liječenje pulpnih lezija
  • Klinička dijagnoza bolesti parodonta i oralne sluznice kod djece i adolescenata
  • Traume zuba kod djece: etiologija i klasifikacija 
  • Interceptivni ortodontski zahvati
  • Suvremena sredstva za ispune zuba u djece
  • Individualizacija rizika za nastanak karijesa i mogućnosti njegove prevencije u dječjoj dobi
  • Prepoznavanje zlostavljanja i zanemarivanja djeteta

Obavezna literatura:

  1. Jurić i sur. Dječja dentalna medicina. Zagreb: Naklada Slap; 2015.

  2. Andreasen FM, Andreasen JO, Bakland LK, Flores MT. Traumatske ozljede zubi. Zagreb: Naklada Slap; 2008

Dopunska literatura:

  1. Koch G, Poulsen S. Pedodoncija - Klinički pristup. Ur. hrv. izdanja: Olga Lulić Dukić. Naklada Slap; Jastrebarsko 2005.
  2. Welbury R, Duggal MS,  Hosey MT. Paediatric Dentistry. Oxford: Oxford University Press 2018.
  3. McDonald RE, Avery DR, Dean JA: Dentistry for the child and adolescent. 8th ed. St. Louis: Mosby; 2004.
  4. Zarevski P, Škrinjarić I, Vranić A. Psihologija za stomatologe. Zagreb: Naklada Slap; 2005.
  5. Fejerskov O, Kidd E. Zubni karijes. Ur. hrv. izdanja: Ivica Anić. Zagreb: Naklada Slap; 2010.
  6. Škrinjarić I. Trauma zuba u djece. Zagreb: Globus; 1988.
  7. Dabar-srce (https://dabar.srce.hr/ )
  8. Hrčak (https:hrcak.srce.hr/)

Nakon položenog ispita iz ovog predmeta student će biti sposoban:

  1. Izvesti prvi sistematski pregled djeteta (ekstraoralni pregled, intraoralni pregled, dentalni status) s obzirom na dob i razvijenu suradnju s djetetom
  2. Vrednovati RTG snimke u djece (intraoralna i ortopantomografska snimka)
  3. Procijeniti oralnu higijenu i mikrofloru usne šupljine djece, uz indiciranje i provedbu kliničkih metoda za individualnu mehaničku i kemijsku kontrolu plaka
  4. Provesti postupke profilaktičkog čišćenja tvrdih i mekih zubnih naslaga te pečaćenja fisura uz različite oblike topikalne fluoridacije
  5. Utvrditi kako se liječi karijes mliječnih i mladih trajnih zuba u djece od 3-18 godine starosti neinvazivnim i minimalno invazivnim postupcima 
  6. utvrditi status rasta i razvoja u dječjoj dobi, usporediti dentalnu i kronološku dob i odstupanja u dinamici smjene zuba

Nositelj: Doc. dr. sc. Neven Vidović 

1. Poslijediplomskom tečaju stalnog medicinskog usavršavanja I. kategorije „Osnove palijativne skrbi“

Tečaj

REHABILITACIJA U KLINIČKOJ MEDICINI - kardiovaskularna rehabilitacija

TEČAJ

1. poslijediplomski tečaj stalnog medicinskog usavršavanja I. kategorije “Sport i srce”

TEČAJ

Izražavanje zdravstvenih djelatnika na znanstveno-stručnim skupovima i u publikacijama

Simpozij

Suvremeno sestrinstvo: povijest kao temelj, teorija kao izvor, obrazovanje kao put, kvaliteta kao obveza, znanost kao istina.

Konferencija

Nursing Education and Science (NES)

Scientific-professional Journal