(Održanog od 14. do 16. veljače 2024. u Osijeku)
Fakultet prema svojim indikatorima kvalitete, između ostalog, pruža podršku u unapređenju nastavnih kompetencija koje se odnose na organizaciju i provedbu edukacija namjenjenih za razvoj i poboljšanje stručnih i nastavnih kompetencija svih sudionika u nastavi.
Stoga je na prijedlog i uz podršku Povjerenstva za praćenje i osiguranje kvalitete visokog obrazovanja Fakulteta za dentalnu medicinu i zdravstvo Osijek održano stručno usavršavanje za nastavnike/mentore Katedre za sestrinstvo i palijativnu medicinu: „Vrednovanje i samovrednovanje u funkciji unapređivanja kvalitete nastavnog procesa”.
Cilj je stručnog usavršavanja bio podržati razvoj kompetencija potrebnih za osmišljavanje i provedbu vrednovanja i samovrednovanja nastavnog procesa u kliničkom okruženju te ohrabrivati nastavnike za provođenje i prihvaćanje vrednovanja kao poželjnog i u suvremenom obrazovanju, neizostavnog dijela obrazovnog procesa.
Ishodi stručnog usavršavanja:
- razlikovati elemente, načine i postupke vrednovanja i samovrednovanja postignute razine ostvarenosti ishoda od vrednovanja i samovrednovanja nastavnog procesa.
- argumentirati svrhu vrednovanja i samovrednovanja nastavnog procesa.
- kreirati anketni obrazac (instrument) koji omogućuje studentu strukturiranu procjenu kvalitete nastavnog procesa, a nastavniku strukturiranu i jasnu povratnu informaciju o kvaliteti nastave i učenja u kliničkom okruženju
Ukupan broj sudionika bio je 49 sudionika. Pored nastavnika/mentora sudjelovali su i studenti druge godine Diplomskog studija sestrinstvo u sklopu kolegija Metodički praktikum. Održano je ukupno 18 sati edukacije, od toga je 10 sati bilo vođene edukacije, a 8 sati se odnosilo na osobne aktivnosti polaznika. Voditelji stručnog usavršavanja bili su: dr.sc. Jasenka Vujanić, mag.med.techn., izv.prof.dr.sc. Robert Lovrić, mag.med.techn., doc.dr.sc. Ivana Barać, prof.psih., izv.prof.dr.sc. Štefica Mikšić, mag.med.techn. i dr.sc. Jadranka Plužarić, mag.med.techn. Tijekom stručnog usavršavanja polaznici su bili upoznati s osnovnim principima vrednovanja i samovrednovanja nastavnog procesa u kliničkom okruženju i mogućnostima provedbe. Nakon analiziranja kvalitete izvedbe nastavnog procesa u izvornoj stvarnosti postavljena su tri nova cilja za modificiranje i unapređivanje kvalitete nastave u kliničkom ukruženju. Nastavnici i studenti su konstruirali prijedlog obrasca anketnog upitnika za samovrednovanje i vrednovanje kvalitete nastave u kliničkom okruženju, te je dogovoren način provedbe ankete nakon završetka nastave vježbi. Vrednovanje postignute razine ostvarenosti ishoda provelo se kroz samostalne aktivnosti polaznika tijekom radionica, kreiranih obrazaca anketnog upitnika za samovrednovanje i vrednovanje nastavnog procesa u kliničkom okruženju. Na kraju stručnog usavršavanja sudionici su ispunili evaluacijski upitnik i procijenili svoje zadovoljstvo. Većina sudionika smatra kako bi se stručna usavršavanje ove razine trebala češće organizirati radi razmjene znanja i iskustava, a u svrhu unapređivanja kvalitete nastavnog procesa u kliničkom okruženju.