Cilj predmeta je predočiti studentima osnovna načela, vrste i oblike ljudske komunikacije te specifičnosti komunikacije u zdravstvu i osposobiti ih za učinkovitu komunikaciju s pacijentima i članovima njihovih obitelji.
Uvod u komunikaciju: definicija komunikacije, pojam, vrste, ciljevi i načela komunikacije; verbalna komunikacija; neverbalna komunikacija; prepreke u komunikaciji; slušanje, značaj slušanja, tehnike aktivnog slušanja; prigovori i tehnike rješavanja prigovora; povratna informacija: struktura i priopćavanje; asertivna komunikacija; empatija i značaj empatije u komunikaciji s pacijentom i njegovom obitelji; komunikacija s osobama ograničenih komunikacijskih sposobnosti; komunikacija s djecom i adolescentima; komunikacija sa starijim osobama; prezentacijske vještine; komunikacija u timu; stilovi vođenja.
Obavezna literatura:
- Kathleen K. Reardon: Interpersonalna komunikacija – Gdje se misli susreću, „Alineja”, Zagreb 1998.
Dopunska literatura:
- Donald C. Pennington: Osnove socijalne psihologije, Naklada Slap, Jastrebarsko 1996.
Nakon odslušanog predmeta i izvršenih svih obveza student će:
- izreći definiciju komunikacije te objasniti pojam, vrste, ciljeve i načela komunikacije;
- nabrojiti obilježja informacijske i terapijske komunikacije;
- prepoznati osnovne neverbalne i paraverbalne poruke;
- objasniti i usporediti osnovne komunikacijske stilove;
- predvidjeti osnovne prepreke u komunikaciji s pacijentom i članom obitelji;
- razriješiti jednostavne prigovore u odnosu s pacijentom i članovima obitelji;
- usporediti i protumačiti specifičnosti komunikacije s osobama ograničenih komunikacijskih
- sposobnosti, djecom, adolescentima i starijim osobama;
- pripremiti i izvesti prezentaciju na zadanu temu iz područja dentalne higijene;
- identificirati i odabrati primjeren stil vođenja u timu.sastaviti riješenja za provedbu primarne, sekundarne i tercijarne zaštite oralnog zdravlja
- prezentirati metode oralne profilakse;
- utvrditi način i kvalitetu prehrane i prepoznati potrebe za promjenom prehrane u vezi s općim i oralnim zdravljem;
- osmisliti promociju oralnog zdravlja kroz zdravstveno nastavne radionice;
- voditi komunikaciju s članovima različitih zdravstvenih, terapijskih, rehabilitacijskih, socijalnih i odgojnih timova;
- razviti komunikacijske vještine i etička načela potrebna za rad u dentalnom timu te pacijentom i njegovom obitelji.