Glavni cilj je pokazati studentima važnost odabira prikladnog istraživačkog pristupa; podučiti studenta kritički analizirati kvantitativna i kvalitativna istraživanja; objasniti logiku i proces kvantitativnih i kvalitativnih paradigmi u istraživanju te korist različitih metoda. Specifični cilj kolegija je osposobiti studente za odabir konkretnog istraživačkog problema te pisanje prijedloga istraživanja.
Razvoj znanstvenog znanja i funkcija. Usporedba znanstvenih paradigmi. Razlike između kvantitativnog i kvalitativnog istraživanja. Problemi prikladni za kvantitativno i/ili kvalitativno istraživanje. Razlozi za odabir određene strategije i metode kvantitativnog/kvalitativnog prikupljanja i analize podataka. Procedura prikupljanja podataka i mogući problemi. Metode analize. Interpretacija rezultata. Izvještavanje rezultata kvantitativnog/kvalitativnog istraživanja.
Obavezna literatura:
- Marušić M. Uvod u znanstveni rad u medicini. 5.izd. Zagreb: Medicinska naklada; 2013.
- Božinkov J, Ivanković D. Osnove statističke analize: za medicinare. Zagreb: Medicinski fakultet Sveučilišta; 1991.
- Bowling A. Research Methods in Health: Investigating Health and Health Services. 2. izd. Philadelphia, PA: Open University Press; 2002.
- Prezentacije i bilješke s predavanja dostupne na www.physics.mefos.hr i sustavu Merlin
Dopunska literatura:
- Kolesarić V. Statistički rječnik. Tumač statističkih pojmova. Jastrebarsko: Naklada Slap; 2003.
- Objasniti važnost istraživačkog pristupa u zdravstvu, i važnost primjene statistike u istraživačkom radu
- Identificirati relevantna znanstvena istraživanja u području fizioterapije koristeći dostupne baze podataka
- Razlikovati akademske titule prema stupnju i primijeniti pravilan način pisanja titula
- Poznavati način rada znanstvenih institucija i postupak izbora u znanstvena zvanja
- Komentirati, argumentirano i kritički, predložena znanstvena istraživanja i komentirati statističku analizu podataka
Nositelj: doc. dr. sc. Hrvoje Brkić
Suradnici:
- doc. dr. sc. Ivana Škrlec
Vanjski suradnici:
- doc. dr. sc. Kristina Bojanić