Cilj predmeta je poznavanje čestih neuroloških bolesti, pogotovo onih koji se odnose na bolesti usne šupljine,ili mjenjaju pristup liječenja u stomatologiji. Student će usvojiti samostalno djelovanje u određenim kriznim situacijama u neurologiji, do kojih dolazi u radu dentalne medicine, i pristupu bolesniku bez uskog fokusiranja samo na jednu bolest.
Cilj predmeta usmjeren je na poznavanje osnovnih psiholoških i psihosocijalnih značajki populacije, koje treba uzeti u obzir pri praktičnom radu u dijagnostici i terapiji. Prikazane su pojedinačne temeljne mentalne smetnje koje ometaju i na svoj način čine specifičan rad u ordinaciji dentlne medicine. Cilj nastave je takođe bolje razumijevanje onih mentalnih stanja, odnosno psihopatologije, koji utječu na suradnj pacijenta. Student se upozna sa najjednostavnijim načinom za uspostavu odnosa sa pacijentom sa mentalnim smetnjama.
Funkcionalni živčani sustav, znakovi i simptomi neuroloških bolesti, distribucija neurološke bolesti, put do neurološke dijagnoze, izabrana urgentna stanja u neurologiji, kronične neurološke i psihijatrijske bolesti, neurološke komplikacije kod bolesti drugih sustava.
Sadržaj nastave je smisleno povezivanje znanja o etiologiji i razvoju pojedinih skupina mentalnih poremećaja, njihovoj kliničkoj slici, terapeutskoj obradi, gdje se svakoj od njih pojedinačno pruža poseban značaj, koji mora znati svaki liječnik dentalne medicine. Sadržaji koji su specifično važni i potrebni za stomatologa sastavljeni su tako da se studenti jednostavno pobliže upoznaju s mogućnostima pridobivanja dodatnih znanja i funkcionalnih poveznica (relaksakcijske metode, psihoterapija, rad s anksioznim osobama...)
Obavezna literatura:
- Demarin V, Trkanjac Z, Neurologija za stomatologe. Zagreb: Medicinska naklada; 2008.
- Filaković P et al., Psihijatrija. Osijek: Medicinski fakultet Osijek; 2014.
- Včev A, Burton N, Objektivno strukturirano kliničko ispitivanje – OSKI. 1. hrvatsko izdanje. Osijek: Medicinski fakultet Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku; 2015.
Dopunska literatura:
- Butković Soldo S, Neurorehabilitacija i restauracijska neurologija. Osijek: Medicinski fakultet Osijek; 2013.
- Muačević V et al., Psihijatrija. Zagreb: Medicinska naklada; 1995.
Nakon položenog ispita iz ovog predmeta student će biti sposoban:
- Utvrditi i razlikovati pojedine neurološke bolesti i duševne poremećaje
- Utvrditi vodeće simptome i znakove bolesti živčanog sustava i duševnih bolesti te ih povezati u specifične kliničke slike i sindrome, prepoznati lokalizaciju procesa te protumačiti osnovne patofiziološke mehanizme razvoja najvažnijih kliničkih entiteta
- Prosuditi o diferencijalno – dijagnostičkim mogućnostima na osnovi kliničkih simptoma i znakova u bolesnika
- Planirati i odabrati ispravne dijagnostičke postupke u pojedinim stanjima, sindromima i bolestima živčanog sustava i duševnih poremećaja te kritički prosuđivati rezultate dijagnostičkih pretraga
- Integrirati spoznaje iz kliničke slike i dijagnostičkog postupka te kritički prosuditi o ispravnoj dijagnozi bolesti
- Razlikovati i kritički prosuđivati osnovna načela liječenja, planirati optimalnu vrstu i slijed terapijskih postupaka te ih argumentirano prezentirati bolesniku
- Predvidjeti odgovarajuću prognozu bolesti te analizirati tijek, učinke i ishode liječenja i procijeniti etička i psihosocijalna pitanja skrbi neuroloških bolesnika
Nositelj: prof. dr. sc. Pavo Filaković, redoviti profesor u trajnom zvanju
Vanjski suradnici:
- izv. prof. dr. sc. Katarina Dodig - Ćurković,
- doc. dr. sc. Stjepan Jurić,
- dr. sc. Biserka Kovač, asistent.