Savladavanjem sadržaja predmeta studenti će usvojiti znanja i vještine potrebne za planiranje i programiranje fizioterapijskog procesa te odabir i primjenu fizioterapijskih postupaka sukladno potrebama korisnika. Savladavanjem sadržaja predmeta studenti će usvojiti znanja i vještine potrebna za praćenje i usvajanje sadržaja predmeta uže stručne discipline.
Principi i postupci primjene terapijske vježbe u okviru fizioterapijskog procesa: aktivnosti za povećanje snage, opsega pokreta, izdržljivosti, koordinacije, motoričke kontrole i motoričkog učenja, motoričkog razvoja i motoričke sigurnosti, poboljšanje posture i respiracije.
Provođenje aktivnosti aerobne izdržljivosti upotrebom ergometara, stepera, utega, kolotura, hidraulike, elastičnih traka, robotike, mehaničkih ili elektromehaničkih pomagala; povećanje snage kroz aktivni pokret, aktivno potpomognuti pokret i pokret s otporom; vježbe istezanja; vježbe na terapijskoj lopti; vježbe u vodi; vježbe disanja i mišića koji sudjeluju pri disanju; strategije disanja; trening hoda, lokomocije i balansa; trening balansa i koordinacije; ergonomski trening.
Principi i postupci primjene tehnika manualne terapije uključujući mobilizacije i manipulacije u cilju smanjenja boli, povećanja opsega pokreta te smanjenja ili uklanjanja oteklina mekih tkiva, upala ili ograničenja; postizanja relaksacije; poboljšanja elastičnosti kontraktibilnog i nekontraktibilnog tkiva; unapređenja funkcije pulmološkog sustava.
Provođenje tehnika manualne terapije uključujući terapijsku masažu, masažu vezivnog tkiva, manualnu limfnu drenažu, akupresurnu masažu, manualnu trakciju, mobilizaciju i manipulaciju zglobova, mobilizaciju i manipulaciju mekog tkiva.
Principi i postupci primjene respiratorne terapije uključujući tehnike disanja, mehanizam iskašljavanja, mobilizaciju i transport sekreta, drenažne položaji, metode relaksacije, mobilizaciju toraksa, respiratorni trening i inhalacije.
Principi i postupci primjene funkcionalnog treninga brige o sebi i brige o domaćinstvu u okviru fizioterapijskog procesa uključujući aktivnosti svakodnevnog života i instrumentalne aktivnosti svakodnevnog života. Principi i postupci primjene pomagala, ortoza, adaptivnih, zaštitnih, potpornih sredstava i opreme.
Obavezna literatura:
- Grozdek G, i sur. Temelji medicinske masaže. Zagreb: Hrvatska udruga fizioterapeuta; 1998.
- Jakuš L, i sur. Terapijske vježbe – nastavni tekstovi. Zagreb: Visoka zdravstvena škola; 2004.
- Jakuš L, i sur. Principi i postupci primjene manipulativne terapije – nastavni tekstovi. Zagreb: Visoka zdravstvena škola; 2004.
- Bilješke s predavanja
Dopunska literatura:
- Gormley J, Hussey J. Exercise Therapy in Prevention and Treatment of Disease. Hoboken, NJ: Blackwell Science Ltd.; 2004.
- Hollis M, Fletcher-Cook P. Practical Exercise Therapy. Hoboken, NJ: Blackwell Science Ltd.; 1999.
- Bates A, Hanson N. Aquatic Exercise Therapy. Philadelphia, PA: Saunders/Elsevier; 1996.
- Makofsky HW. Spinal Manual Therapy: An Introduction to Soft Tissue Mobilization, Spinal Manipulation, Therapeutics and Home Exercise. Thorofare, NJ: Slack Incorporated; 2003.
Nakon uspješno završenog kolegija student će moći:
- Argumentirati opravdanost primjene neuro-razvojnog tretmana
- Utvrditi specifične ciljeve koji se ostvaruju kroz primjenu neuro-razvojnog tretmana
- Opisati komponente primjene neuro-razvojnog tretmana
- Odabrati i upravljati postupcima i principima bobath pedijatrijskog koncepta
- Odabrati i upravljati postupcima i principima bobath koncepta za odrasle osobe s oštećenjem središnjeg živčanog sustava
- Odabrati i upravljati postupcima i principima vojta koncepta
- Odabrati i upravljati postupcima i principima PNF koncepta po M. Knott
Nositelj: doc. dr. sc. Anđela Grgić
Nastavnici i suradnici:
- Meri Reili
- Dorothea Bedeković
- Ivan Veber
- Stjepan Paska