Usvajanje znanja potrebnih za sudjelovanje u timskom radu potiče studenta na razumijevanje temelja radnoterapijske prakse uključujući sam razvoj profesije, klinički proces u radnoj terapiji, profesionalnu etiku, vrijednosti i odgovornosti. Kroz rješenjima usmjerenu praksu, tijekom kolegija će studentima biti prezentiran širok spektar radnoterapijskih radilišta te će se time studentima pružiti uvid na koji način se svakodnevne okupacije koriste u radnoj terapiji, kako ih se promatra, kako se iste odabiru kao terapijski medij, na koji način ih se preoblikuje, adaptira i/ili mijenja.
Povijesni razvoj radne terapije u Hrvatskoj i svijetu. Hrvatske, europske i svjetske organizacije radne terapije (HURT, ENOTHE, COTEC, WFOT). Uloga, područje rada i funkcija radne terapije unutar transdisciplinarnog profesionalnog konteksta. Filozofija radne terapije. Modeli i pristupi u radnoj terapiji; terminologija u radnoj terapiji; termin okupacije i aktivnosti i njihova važnost u radnoj terapiji. Briga za očuvanje vlastitog zdravlja unutar terapijskog procesa. Uvod u problemski pristup rješavanju zadataka. Profesionalno ponašanje.
Obavezna literatura:
- Šimunović D. Odabrana poglavlja iz radne terapije. Zagreb: Visoka zdravstvena škola; 1998.
- The American Association of Occupational Therapy. Occupational Therapy Practice Framework: Domain and Process. American Journal of Occupational Therapy. 2017;68:S1-S48. doi:10.5014/ajot.2014.682006
- Bartolac A. Procjena okupacija u radnoj terapiji. Zagreb: Zdravstveno veleučilište u Zagrebu; 2016.
- Strukovni razred za djelatnost radne terapije. Upute o vođenju radnoterapijske dokumentacije. 2010. Dostupno na http://drt.hkzr.hr/wp-content/uploads/2018/07/dokumenti-drt-Upute-o-vo%C4%91enju-radnoterapijske-dokumentacije.pdf
Dopunska literatura:
- Crepeau E, Cohn E, Schell B. Willard & Spackman’s occupational therapy. Philadelphia, PA: Lippincott, Williams & Wilkins; 2014.
- Fleming-Castaldy RP. Perspectives for Occupation-Based Practice: Foundation and Future of Occupational Therapy. American Occupational Therapy Association. North Bethesda, MD: AOTA Press; 2014.
Nakon uspješno završenog kolegija student će moći:
- Argumentirati važnost svakodnevnih okupacija za zdravlje i kvalitetu života sebe, pacijenta/klijenta, grupe ili zajednice;
- Identificirati područja u kojima bi radni terapeut mogao osigurati doprinos zdravlju i kvaliteti života pojedinca;
- Razlikovati zadatke i aktivnosti radnog terapeuta tijekom procjene i intervencije u različitim životnim fazama;
- Identificirati i razlikovati suradničke uloge radnog terapeuta i fizioterapeuta i prepoznati najčešće korištene radnoterapijske modele koji vode praksu;
- Identificirati primjerenu implementaciju preventivnih i zdravstvenih pristupa koji se koriste u radnoterapijskoj praksi
Nositelj: doc. dr. sc. Štefica Mikšić