Cilj predmeta je predočiti studentima osnovna načela, vrste i oblike ljudske komunikacije te specifičnosti komunikacije u zdravstvu i osposobiti ih za učinkovitu komunikaciju s pacijentima i članovima njihovih obitelji.
Uvod u komunikaciju: definicija komunikacije, pojam, vrste, ciljevi i načela komunikacije; verbalna komunikacija; neverbalna komunikacija; prepreke u komunikaciji; slušanje, značaj slušanja, tehnike aktivnog slušanja; prigovori i tehnike rješavanja prigovora; povratna informacija: struktura i priopćavanje; asertivna komunikacija; empatija i značaj empatije u komunikaciji s pacijentom i njegovom obitelji; komunikacija s osobama ograničenih komunikacijskih sposobnosti; komunikacija s djecom i adolescentima; komunikacija sa starijim osobama; prezentacijske vještine; komunikacija u timu; stilovi vođenja.
Obavezna literatura:
1. Reardon KK. Interpersonalna komunikacija – Gdje se misli susreću. Zagreb: Alineja; 1998.
Dopunska literatura:
1. Pennington DC. Osnove socijalne psihologije. Jastrebarsko: Naklada Slap; 1996.
Nakon uspješno završenog predmeta, student/-ica će moći:
- definirati komunikaciju, objasniti pojam, vrste, ciljeve i načela komunikacije;
- analizirati obilježja informacijske i terapijske komunikacije;
- objasniti osnovne komunikacijske stilove;
- procijeniti osnovne prepreke u komunikaciji s pacijentom i članom obitelji;
- razriješiti jednostavne prigovore u odnosu s pacijentom i članovima obitelji;
- objasniti specifičnosti komunikacije s osobama ograničenih komunikacijskih sposobnosti, djecom, adolescentima i starijim osobama;
- pripremiti prezentaciju na zadanu temu iz područja sestrinstva;
- identificirati i odabrati primjeren stil vođenja u timu.
Nositelj: prof. dr. sc. Aleksandar Včev, redoviti profesor u trajnom zvanju
Suradnici:
◦ doc. dr. sc. Vladimir Grošić,
◦ dr. sc. Tamara Alebić, predavač,
◦ Anamaria Tomić, mag. logoped, univ. spec. rane intervencije, predavač.
Vanjski suradnici:
° mr. sc. Ljiljana Lukačević, asistent