Cilj je upoznavanje studenata s problematikom pristupa osobama s invaliditetom i djeci s teškoćama u razvoju u skladu sa suvremenim pristupima ovoj populaciji. Student/-ica će biti osposobljen/-a za prikupljanje podataka, planiranje, provođenje i evaluaciju zdravstvene njege te sudjelovati u radu kao član multidisciplinarnog tima.
Invaliditet i društvo; Terminologija; Modeli pristupa osobama s invaliditetom; Uzroci i prevencija invaliditeta; Osobe s invaliditetom tijekom povijesti; Odnos prema osobama s invaliditetom u Republici Hrvatskoj; Oblici skrbi za osobe s invaliditetom i djecu s teškoćama u razvoju; Nacionalna strategija za osobe s invaliditetom, s naglaskom na područje zdravstvene zaštite; Međunarodne klasifikacije i invaliditet; Kvaliteta života osoba s invaliditetom;
Prava osoba s invaliditetom iz sustava zdravstvene skrbi; Programi u radu s osobama s invaliditetom;
Zdravstvena njega osobe s invaliditetom u obitelji; Proces zdravstvene njege u skrbi s osobama s invaliditetom (procjena, planiranje, provođenje, evaluacija); Specifičnost pristupa u provedbi zdravstvene njege u osobe s ispodprosječnim intelektualnim funkcioniranjem; Poremećaj iz spektra autizma; Osobe s oštećenjem vida; Osobe s oštećenjem sluha; Osobe s motoričkim poremećajima; Pomagala za osobe s invaliditetom; Dijete s neurorizikom; Uloga medicinske sestre/medicinskog tehničara u radu s djetetom s teškoćama u razvoju u obitelji; Uloga medicinske sestre/medicinskog tehničara u timu rane intervencije i rehabilitacije; Kvaliteta života osoba s invaliditetom; Etički aspekti skrbi za osobe s invaliditetom; Holistički pristup u radu s osobama s invaliditetom; Prevencija invaliditeta i promocija zdravlja; Mentalno zdravlje osoba s invaliditetom – uloga medicinske sestre/medicinskog tehničara.
Obavezna literatura:
1. Pavić J. Zdravstvena njega osoba s invaliditetom. Zagreb: Zdravstveno veleučilište; 2014.
2. Nastavni materijali s predavanja i seminara.
Dopunska literatura:
- Nacionalna strategija izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom od 2017. do 2020. godine. Narodne novine, 42/17.
- Šegota I. Gluhi i znakovno medicinsko nazivlje: kako komunicirati s gluhim pacijentom. Zagreb: Medicinska naklada; 2010.
Nakon uspješno završenog predmeta, student/-ica će moći:
- odabrati primjeren pristup u skladu sa specifičnim potrebama osoba s invaliditetom;
- argumentirati načine pristupa u skladu sa specifičnostima oštećenja u osoba s invaliditetom i djece s teškoćama u razvoju;
- provesti proces sestrinske skrbi; procjenu potreba za zdravstvenom njegom, postavljanje cilja, izradu plana i implementaciju postupaka, evaluaciju;
- provesti specifične intervencije kao član multidisciplinarnog tima u radu s osobama s invaliditetom i djecom s teškoćama u razvoju;
- promovirati suvremene pristupe radu s osobama s invaliditetom u cilju podizanja kvalitete življenja.
Nositelj: doc. dr. sc. Štefica Mikšić
Suradnici:
- doc. dr. sc. Robert Lovrić,
- Jadranka Plužarić, mag. med. techn., viši predavač,
- Jasenka Vujanić, mag. med. techn., viši predavač,
- Anamaria Tomić, mag. logoped, univ. spec. rane intervencije, predavač.
Vanjski suradnici:
- Suzana Farena, mag. med. techn.,
- Dubravka Trgovec, prof. soc. pedagog, asistent