Cilj je predmeta osigurati studentima stjecanje kompetencija prvostupnika sestrinstva u suvremenoj, cjelovitoj sestrinskoj skrbi zdravog i bolesnog djeteta i njegove obitelji, poštujući tjelesne, psihosocijalne, duhovne i kulturalne osobitosti i čimbenike koji mogu utjecati na djetetovo zdravlje/bolest.
Filozofija zdravstvene njege djeteta
Briga za dijete u suvremenom društvu
Konvencija o pravima djeteta, prava djeteta u bolnici
Stilovi roditeljstva, stajališta roditelja prema vlastitom djetetu, stajališta roditelja prema djetetu s teškoćama u razvoju/kronično bolesnom djetetu
Razdoblja u dječjoj dobi (razvojni miljokazi), osobitosti dječjeg organizma
Psihomotorni razvoj djeteta, procjena rasta i razvoja
Razvoj emocija u djeteta, razvoj privrženosti, razvoj samopoštovanja
Proces zdravstvene njege djeteta, teorije u zdravstvenoj njezi djeteta
Hospitalizacija djeteta, sigurnost djeteta u bolnici, prevencija ozljeda
Zlostavljano dijete, algoritam postupanja za zdravstvene djelatnike pri sumnji na zlostavljanje
Prehrana dojenčeta i djeteta, cjelovito promatranje djeteta, načela pri davanju terapije djetetu
Aktivna i pasivna imunizacija
Komunikacija s djetetom i roditeljem/skrbnikom
Zdravstvena njega djeteta s akutnim i kroničnim bolestima (podjela prema tjelesnim sustavima)
Pojedini oblici nepoželjnih ponašanja u dječjoj dobi
Dijete s intelektualnim teškoćama
Procjena i načini tretiranja boli u djece
Hitna stanja u pedijatriji
Zdravstvena njega vitalno ugroženog djeteta
Zdravstvena njega djeteta u terminalnoj fazi bolesti
Obavezna literatura:
- Lovrić R. Zdravstvena njega djeteta. (nastavni tekstovi) 2018.
- Potts NL, Mandleco BL. Pediatric Nursing: Caring for Children and Their Families. Thomson Delmar Learning; 2002.
- Turuk V. Zdravstvena njega djeteta (nastavni tekstovi). Zagreb: Zdravstveno veleučilište; 2009.
Dopunska literatura:
- Carpenito LJ. Handbook of nursing diagnosis. 14. izd. Philadelphia: J.B. Lippincot Company; 2012.
- Bokonjić D, Milutinović D, ur. Pedijatrija i njega zdravog i bolesnog djeteta. Foča: Medicinski fakultet Foča, Univerzitet u Istočnom Sarajevu; 2019.
- Malčić I, Ilić R. Pedijatrija sa zdravstvenom njegom djeteta. Zagreb: Školska knjiga; 2009.
- Mardešić D, i sur. Pedijatrija. Zagreb: Školska knjiga; 2016. (izabrana područja).
- Meštrović J, i sur. Hitna stanja u pedijatriji. Zagreb: Medicinska naklada; 2011.
- Bowden VR, Greenberg CS. Pediatric Nursing Procedures. 3. izd. Philadelphia: Lippincott Williams and Wilkins; 2011.
- Mardešić D. Pedijatrija – udžbenik za medicinske škole. Zagreb: Školska knjiga; 2005.
- Švel I, Grgurić J. Zdravstvena zaštita djece. Zagreb: Školska knjiga; 1996. (izabrana poglavlja)
- Švel I, Grgurić J. Zdravstvena zaštita kronično bolesnoga djeteta. Zagreb: Barbat; 1998. (izabrana poglavlja)
- Juretić M, Livio B, i sur. Pedijatrija za više medicinske sestre. Split: Klinička bolnica Split; 1995.
- Broadwell Jackson D, Saunders BR. Child Health Nursing: A Comprehensive Approach to the Code of Children and Their Families. Philadelphia: Lippincott Williams and Wilkins; 1993.
- Čuturić N. Prve tri godine života. Zagreb: Školska knjiga; 1991.
- Maleš D, Starčević I. Druženje djece i odraslih. Zagreb: Grafički zavod Hrvatske; 1991.
Nakon uspješno završenog predmeta, student/-ica će moći:
- objasniti faze psihomotoričkog razvoja djeteta i moguće teškoće;
- interpretirati osobitosti akutnih, kroničnih i po život opasnih bolesti, koje su važne pri procjeni zdravstvenog stanja djeteta;
- provesti proces sestrinske skrbi djeteta i roditelja/skrbnika; procjenu fizičkih, psiholoških i edukacijskih potreba, postavljanje cilja, izradu plana i implementaciju postupaka, evaluaciju;
- primijeniti postupke sestrinske skrbi samostalno i/ili u stručnom timu u skladu s načelima pedijatrijske sestrinske skrbi (maksimalne kvalitete, sigurnosti djeteta, sprječavanja hospitalizma i bolničkih infekcija) te standardima i zakonskim propisima;
- upravljati dokumentacijom iz područja zdravstvene njege djeteta;
- argumentirati učinke hospitalizacije na dijete i roditelje/skrbnike;
- provesti ordinirane i terapijske postupke samostalno i/ili u stručnom timu;
- primijeniti etička načela i komunikacijske vještine u radu s djetetom i roditeljima/skrbnicima;
- poduprijeti prava djeteta i roditelja/skrbnika u bolnici i suvremenom društvu;
- vrednovati standarde sestrinske prakse s ciljem unaprjeđenja kvalitete.
Nositelj: doc. dr. sc. Robert Lovrić
Suradnici:
◦ prof. dr. sc. Dragan Primorac,
◦ dr. sc. Karolina Kramarić, poslijedoktorand,
◦ Mirjana Kralj, mag. med. techn., predavač,
◦ Željka Dujmić, mag. med. techn., asistent,
◦ Dubravka Matijašić Bodalec, mag. med. techn., asistent.
Vanjski suradnici:
◦ dr. sc. Božica Lovrić, predavač,
◦ Ivana Debelić, mag. med. techn., asistent,
◦ Sanja Dravinski, mag. med. techn., asistent,
◦ Dubravka Gajšek, mag. med. techn., asistent,
◦ Zorica Grgić, mag. med. techn., asistent,
◦ Danica Horvat, mag. med. techn., asistent,
◦ Pavica Jakovljević, mag. med. techn., asistent,
◦ Elizabeta Kralj Kovačić, mag. med. techn., asistent,
◦ Ivana Mamić, mag. med. techn., asistent,
◦ Tea Prgić, mag. med. techn., asistent,
◦ Mihael Vlaović, mag. med. techn., asistent.