Upoznati studenta sa specifičnostima metodičkog pristupa u organiziranju i izvođenju nastave iz područja zdravstvene njege.
- Specifičnosti metodike u nastavi iz područja zdravstvene njege.
- Odnos filozofije, društvenih znanosti i znanosti o čovjeku prema sestrinstvu, teorijske orijentacije o nastavi zdravstvene njege.
- Kurikularni pristup.
- Društveni i individualni aspekt cilja i ishoda. Izbor sadržaja i aktivnosti.
- Pojam plana i programa. Odnos programa i udžbenika. Odnos nastavnika i programa.
- Dinamika odgojno-obrazovnog procesa.
- Ispitivanje interesa i potreba, programiranje, planiranje, pripremanje.
- Organizacija – makro i mikro artikulacija.
- Načela za organizaciju i izvođenje nastave iz zdravstvene njege.
- Izvođenje odgojnog - obrazovnog procesa.
- Sumativna i formativna evaluacija.
- Vrednovanje; praćenje, provjeravanje, ocjenjivanje i vođenje učenika
Obavezna literatura:
- Matijević, M/Radovanović D.(2011.) Nastava usmjerena na učenika, Školske novine, Zagreb
- Bognar,L./Matijević,M. (2005.) Didaktika, Školska knjiga, Zagreb
- Jelavić,F. (1995.) Didaktičke osnove nastave, Naklada Slap, Jastrebarsko
- Bognar, L. (2001.) Metodika odgoja, Pedagoški fakultet, Osijek
- Legrand,L. (1995.) Moralna izobrazba danas, Ima li to smisla? EDUCA, Zagreb
- Kyriacou C. (2001.)Temeljna nastavna umijeća, Educa, Zagreb
Dopunska literatura:
- Glasser, W. (1994.), Kvalitetna škola. Zagreb: Educa.
- Marsh, C. (1994.), Kurikulum - temeljni pojmovi. Zagreb: Educa.
- Desforges,C. (2001.) Uspješno učenje i poučavanje: psihologijski pristupi, Educa, Zagreb
- Terhart, E. (2001.) Metode poučavanja i učenja, Educa, Zagreb
- Bognar,L./Hugo,M./Jerkelund,C./Munjiza,E./Peko,A./Vodopija,I. (2004.) Problemi mladih Slavonije i Baranje, Filozofski fakultet; Osijek
- Čudina-Obradović,M./Težak,D. (1995.) Mirotvorni razred, Znamen, Zagreb
Nakon uspješno završenog predmeta, student/-ica će moći:
- Argumentirati specifičnosti metodičkog pristupa u organiziranju nastave iz područja zdravstvene njege
- Izraditi izvedbeni i operativni plan
- Izraditi elemente ocjenjivanja određenoga nastavnoga predmeta te načine i postupke vrednovanja
- Kreirati nastavnu podtemu iz područja zdravstvene njege
- Organizirati proces nastave iz područja zdravstvene njege u skladu s načelima za organizaciju i izvođenje
- Izvesti nastavu zdravstvene njege u skladu s metodičkim načelima
- Vrednovati odgojno-obrazovni proces
- Obraniti stavove o nužnosti trajnog preispitivanja i promišljanja o optimalnom načinu prenošenja znanja i informacija na ciljanu skupinu
Nositelj: Doc. dr. sc. Robert Lovrić / Dr. sc. Jasenka Vujanić
Suradnici: