Upoznati studente s teorijskom i metodološkom podlogom razvoja suvremenog kurikula, kao i metodologijom uspoređivanja, u okviru seminarskih tema, različitih kurikula iz srodnih znanstvenih područja.
Vodeći teorijsko-metodološki pristupi razvoju kurikula (pojmovno-konceptualna određenja, kurikulske koncepcije, načini legitimiranja i tipovi kurikula). Socijalno-političko, ekonomsko, kulturno i pravno utemeljenje i legitimiranje kurikula. Permanetno inoviranje odnosno razvijanje kurikula kao odgovor na nove tendencije u svijetu rada i kulturi (komparativna analiza na globalnoj ns. nacionalnoj razini). Metodologija planiranja i oblikovanja kurikula ( teorija ciljeva, modeli formuliranja, modeli legitimiranja ciljeva učenja, kriteriji izbora sadržaja i metodologija didaktičkog oblikovanja sadržaja, planiranje provedbe, kriteriji i načini evaluacije odgojno-obrazovnih učinaka). Istraživačke teme: Metodologija istraživanja prikrivenog kurikula: Analiza kurikula izabranih nastavnih ili odgojnih područja; Problematika odnosa: didaktike i kurikulne teorije; Modeli legitimiranja otvorenog kurikula.
Obavezna literatura:
- Cindrić M, Miljković D, Strugar V. Didaktika i kurikulum. Zagreb: IEP-D2; 2010.
- Ornstein AC, Hunkin FP. Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. Boston: Allan&Bacon Publishers; 1998.
Dopunska literatura:
- Moon B. A Guide to the National Curriculum. Oxford: Oxford University Press; 2001.
Nakon završenog predmeta, student/-ica će moći:
- procijeniti teorijsko-metodološki pristup razvoju kurikuluma;
- preispitati metodologiju planiranja i oblikovanja kurikuluma;
- odabrati provedbe, kriterije i načine evaluacije odgojno-obrazovnih učinaka;
- procijeniti kurikulum izabranih nastavnih ili odgojnih područja;
- preporučitiimplementiranjekurikuluma u odgojno-obrazovnojustanovi.
Nositelj: izv. prof. dr. sc. Martina Smolić
Suradnici:
° doc. dr. sc. Vesna Ćosić,
° doc. dr. sc. Rajko Fureš,
° dr. sc. Tamara Alebić, predavač,
° Maja Koporčić, prof., asistent.