Upoznati studenta s osnovama pedagoških znanosti kao temeljem za rad u obrazovnom sustavu i zdravstvenu edukaciju.
- Pedagogija znanost o odgoju
- Odnos naslijeđa i odgoja.
- Teorije nativizma, empirizma, konvergencije i dinamička teorija.
- Odgoj, socijalizacija, samoaktivnost. Antropološke osnove odgoja.
- Zakoni filogeneze i ontogeneze u odgoju.
- Razvoj i maturacija, preuranjivanje i kašnjenje.
- Bitne odrednice odgoja.
- Pedagogijska znanost i pedagogijski sustav. Pedagogijska interdisciplinarnost.
- Temeljni pedagogijski pojmovi
- Sličnosti i razlike između odgoja i socijalizacije.
- Odgoj, obrazovanje, izobrazba. Intencionalni i funkcionalni odgoj.
- Nastava. Didaktika i metodika. Učenje i poučavanje.
- Kurikulum. Učitelj, učenik, roditelj. Savjetovanje, pomoć.
- Institucionalni i vaninstitucionalni odgoj
- Obitelj, vrtić, škola. Grupa vršnjaka, masovni mediji, slobodno vrijeme i potrošnja.
- Pedagogija profesionalnog obrazovanja. Vaninstitucionalni odgojni rad.
- Odgoj odraslih. Pluralistička socijalizacija.
Obavezna literatura:
- Giesecke, H. (1993.), Uvod u pedagogiju. Zagreb: Educa.
- Gudjons, H. (1994.), Pedagogija-temeljna znanja. Zagreb: Educa. Poglavlje 8, str. 171.-185.
- Mialaret, G. (1989.), Uvod u edukacijske znanosti. Zagreb: Školske novine. Poglavlja 1 i 2, str. 17.-34.
- Mijatović, A. (ur.) (1999.), Osnove suvremene pedagogije. Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor. Poglavlja 1, str. 13.-37; 4 i 5, str. 101.-148; 7, 8, 9 str. 175.-244.
Dopunska literatura:
- Cindrić, M. (1995.), Profesija učitelj u svijetu i u Hrvatskoj. Velika Gorica-Zagreb: Persona.
- Glasser, W. (1994.), Kvalitetna škola. Zagreb: Educa.
- Marsh, C. (1994.), Kurikulum - temeljni pojmovi. Zagreb: Educa.
- Munjiza, E., Peko, A. (2004.), Stavovi mladih prema drugim narodima u multikulturalnoj istočnoj Slavoniji. Napredak, 145 (3): 305.-314.
- Mušanović, M. (2001.), Pedagogija profesionalnog obrazovanja. Rijeka: Graftrade.
- Ogbu, J. G. (1989.), Pedagoška antropologija. Zagreb: Školske novine.
- Rosić, V., Zloković, J. (2002,), Prilozi obiteljskoj pedagogiji. Rijeka: Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju.
- Rosić, V., Zloković, J. (2003.), Modeli suradnje obitelji i škole. Đakovo: Tempo d.o.o.
- Redovito pratiti dva pedagoška časopis u Hrvatskoj i po mogućnosti jedan svjetski.
Nakon uspješno završenog predmeta, student/-ica će moći:
- Analizirati temeljne pedagogijske pojmove
- Argumentirati znanstveni pedagogijski sustav kao temelj razumijevanja i unaprjeđenja odgojne prakse
- Primijeniti pedagogijske spoznaje
- Organizirati primjenjiva akcijska istraživanja
- Primijeniti akcijska istraživanja s ciljem unaprjeđenja odgojne prakse
Nositelj: izv. prof. dr. sc. Ivica Kelam
Suradnici:
Maja Koporčić
Vilmica Kapac
Ivan Včev, mag. educ. phil.