Stjecanje znanja, razvijanje sposobnosti i vještina o temeljnim spoznajama iz područja razvojne psihologije.
Uvod u psihički razvoj čovjeka; metode proučavanja psihičkog razvoja čovjeka; razvojne teorije; obilježja pojedinih razvojnih razdoblja – genetske osnove razvoja; prenatalni razvoj; prenatalna okolina; razvoj u prvoj godini života – prilagodba novorođenog djeteta, rast i razvoj, razvoj motorike i percepcije, kognitivni razvoj, razvoj ličnosti i socijalni razvoj; razvoj u ranom djetinjstvu – tjelesni i motorički, kognitivni, socijalni i razvoj ličnosti; razvoj u srednjem djetinjstvu – tjelesni i motorički, kognitivni, socijalni i razvoj ličnosti; razvoj u adolescenciji – odnos tjelesnog i psihičkog razvoja, razvoj spolnih značajki, motorički, kognitivni i socijalni razvoj, razvoj ličnosti, problemi adolescencije; razvoj u mlađoj odrasloj dobi – tjelesni, kognitivni i socijalni razvoj, obitelj, zanimanje i profesionalni razvoj; razvoj u srednjoj odrasloj dobi – tjelesni, kognitivni i socijalni razvoj i razvoj ličnosti, kriza sredine života, obiteljske i profesionalne promjene; razvoj u starosti – starenje i starost naroda i pojedinca, teorije starenja, promjene u sposobnostima, ličnost i starenje, socijalni odnosi, obitelj, smrt i umiranje.
Obavezna literatura:
- Berk L. Psihologija cjeloživotnog razvoja. Jastrebarsko: Naklada Slap; 2008.
- Santrock JW. Life-Span Development. New York: McGraw Hill; 2003.
Dopunska literatura:
- Lacković-Grgin K. Psihologija životnog vijeka: kratki osvrt na njezinu povijest i probleme. U: Lacković-Grgin K, Ćubela Adorić V, urednice. Odabrane teme iz psihologije odraslih. Jastrebarsko: Naklada Slap; 2006. Str. 9-22.
- Klarin M. Razvoj djece u socijalnom kontekstu. Jastrebarsko: Naklada Slap; 2006.
- Ćubela Adorić V. Prisni odnosi u odrasloj i starijoj dobi. U: Lacković-Grgin K, Ćubela Adorić V, urednice. Odabrane teme iz psihologije odraslih. Jastrebarsko: Naklada Slap; 2006. Str. 161-219.
- Lučanin J. Iskustvo starenja. Jastrebarsko: Naklada Slap; 2003.
Nakon završenog predmeta, student/-ica će moći:
- analizirati razvojne ishode u kontekstu utjecaja različitih čimbenika razvoja;
- klasificirati ponašanja u skladu s kronološkom dobi;
- primjeniti ponašanja u skladu sa stečenim znanjima o razvojnim ishodima;
- odrediti razvojne dimenzije čovjekova života i specifičnost svakog razvojnog razdoblja;
- usporediti različite činitelje koji doprinose psihičkom razvoju čovjeka u kontekstu faza razvoja;
- oblikovati osobne zaključke korištenjem literature i drugih podataka;
- vrednovati primjenu etičkih načela i komunikacijskih vještina u praksi zdravstvene njege.
Nositelj: doc. dr. sc. Vladimir Grošić
Suradnici:
° doc. dr. sc. Branka Restek Petrović,
° dr. sc. Sandra Kocijan Lovko,
° dr. sc. Ivana Barać, viši predavač